בן אדם כתב:הפלא הגדול היא, שהגרב"ד הוא האחרון שנצמד ללשון הראשונים, ואילו הגר"נ לעומת זה הוא דייקן בכל מילה ואות ברש"י.
איש כתב:בן אדם כתב:הפלא הגדול היא, שהגרב"ד הוא האחרון שנצמד ללשון הראשונים, ואילו הגר"נ לעומת זה הוא דייקן בכל מילה ואות ברש"י.
היא הנותנת, בגלל כך שהיה נראה כאילו ותורות רבי ברוך בער מנותקות מהפשט ומלשונות הראשונים טרחו תלמידיו ללמד את יסודותיו ולהכניסם בתוך הפשט והראשונים ממש.
חבר פורום אוצר החכמה כתב:איש כתב:בן אדם כתב:הפלא הגדול היא, שהגרב"ד הוא האחרון שנצמד ללשון הראשונים, ואילו הגר"נ לעומת זה הוא דייקן בכל מילה ואות ברש"י.
היא הנותנת, בגלל כך שהיה נראה כאילו ותורות רבי ברוך בער מנותקות מהפשט ומלשונות הראשונים טרחו תלמידיו ללמד את יסודותיו ולהכניסם בתוך הפשט והראשונים ממש.
כלומר במקום להעמיק בדברי הראשונים, טרחו להעמיס דברי אחרון בתוך לשון הראשונים כי דברי "הרבי" חייבים להתאים?
איש כתב:להיפך, הם טרחו והראו כיצד על פי דברי הרב דברי הגמרא והראשונים מדוייקים ומוסברים היטב.
מסתבר שמחמת סלפנים כמוך שינה הגרנ''פ ובעקבותיו הראש''א את שיטת מסירת הדברים, ובמקום לומר 'מהלך' לומדים הכל בתוך דברי הגמרא והראשונים.
איש כתב:בן אדם כתב:הפלא הגדול היא, שהגרב"ד הוא האחרון שנצמד ללשון הראשונים, ואילו הגר"נ לעומת זה הוא דייקן בכל מילה ואות ברש"י.
היא הנותנת, בגלל כך שהיה נראה כאילו ותורות רבי ברוך בער מנותקות מהפשט ומלשונות הראשונים טרחו תלמידיו ללמד את יסודותיו ולהכניסם בתוך הפשט והראשונים ממש.
[עיקר השינויים זה בסגנון הלימוד, בעוד שתלמידי רב''ב הקדומים העדיפו להרצות את הדברים בצורת מהלך עם קושיות ויסוד שמפרק ומסביר את עומק הדברים, ילמד כיום הרא''ש אריאלי את הגמרא והראשונים ויראה כיצד יש לדייק ולהעמיק בכל מילה ומילה וכו'].
נוטר הכרמים כתב:ברצוני לשתף בדבר מעניין ששמתי לבי אליו ביממה האחרונה. כידוע וכמקובל בשמות הספרים, הרי שהשם 'חידושי רבי' הוא חשוב ומייצג יותר מאשר 'שיעורי', שזה מסמל שמדובר רק ב'מפי השמועה' ולא בנביעת המעין עצמו. והנה ראו זה פלא, בני משפחותיהם ותלמידיהם של הגרש"ר והגרנ"פ הוציאו שתי סדרות ספרים במקביל מיבול תורתם, 'שיעורי' ו'חידושי' של כל אחד מהם. אך בעוד אצל הגרש"ר ה'שיעורי' ר' שמואל הוא השיעורים יומיים וה'חידושי' ר' שמואל זה השיעורים כללים, אצל הגרנ"פ זה להיפך, השיעוריים יומיים 'חידושי' והכללים 'שיעורי'.
כמדומה שכאן נעוץ חילוק בכל המבט, אצל הגרש"ר העיקר זה הסברות הלמדניות המחודשות המבוססות על תמצית וחשבון כל ה'רייד' בהיקף הסוגיא שבא לידי ביטוי בעיקר בשיעוריים כללים ופחות בשיעורים היומיים שכללו יותר הערות ואת לשד ה'רייד' בעצמו. לעומת זאת אצל הגרנ"פ, הדגש הוא על הלימוד המקומי, הדיוקים והלימוד השיטתי המלבן שמועת כל 'ראשון' ושיטתו, וזה נעשה במיוחד בשיעוריים יומיים, השיעורים כללים הם תוספת של חידושים מבריקים ומהלכים לא כ"כ מוכרחים שנוסדו כקומה שניה. וכך שמעתי מהגר"א אריאלי שליט"א שאכן השיעורים יומיים הם העיקר.
אגב, תלמיד מובהק שינק את התמצית והמיטב משניהם, ושילב בשיעוריו משניהם, הוא הגאון המופלא רא"ב פינקל זצ"ל.
נוטר הכרמים כתב:ברצוני לשתף בדבר מעניין ששמתי לבי אליו ביממה האחרונה. כידוע וכמקובל בשמות הספרים, הרי שהשם 'חידושי רבי' הוא חשוב ומייצג יותר מאשר 'שיעורי', שזה מסמל שמדובר רק ב'מפי השמועה' ולא בנביעת המעין עצמו. והנה ראו זה פלא, בני משפחותיהם ותלמידיהם של הגרש"ר והגרנ"פ הוציאו שתי סדרות ספרים במקביל מיבול תורתם, 'שיעורי' ו'חידושי' של כל אחד מהם. אך בעוד אצל הגרש"ר ה'שיעורי' ר' שמואל הוא השיעורים יומיים וה'חידושי' ר' שמואל זה השיעורים כללים, אצל הגרנ"פ זה להיפך, השיעוריים יומיים 'חידושי' והכללים 'שיעורי'.
כמדומה שכאן נעוץ חילוק בכל המבט, אצל הגרש"ר העיקר זה הסברות הלמדניות המחודשות המבוססות על תמצית וחשבון כל ה'רייד' בהיקף הסוגיא שבא לידי ביטוי בעיקר בשיעוריים כללים ופחות בשיעורים היומיים שכללו יותר הערות ואת לשד ה'רייד' בעצמו. לעומת זאת אצל הגרנ"פ, הדגש הוא על הלימוד המקומי, הדיוקים והלימוד השיטתי המלבן שמועת כל 'ראשון' ושיטתו, וזה נעשה במיוחד בשיעוריים יומיים, השיעורים כללים הם תוספת של חידושים מבריקים ומהלכים לא כ"כ מוכרחים שנוסדו כקומה שניה. וכך שמעתי מהגר"א אריאלי שליט"א שאכן השיעורים יומיים הם העיקר.
.
ונתנו ידידים כתב:פעמים רבות אני מרגיש רגש של הכרת הטוב עצומה להני תרי גדולים שהנחו והדריכו את עולם הישיבות והשפעתם בדרך לימודם מרחפת על כל עולם הישיבות באופן מיוחד יותר משאר רבותינו.
גיזונטע קאפ כתב:ונתנו ידידים כתב:פעמים רבות אני מרגיש רגש של הכרת הטוב עצומה להני תרי גדולים שהנחו והדריכו את עולם הישיבות והשפעתם בדרך לימודם מרחפת על כל עולם הישיבות באופן מיוחד יותר משאר רבותינו.
שמעתי מכמה ראשי ישיבות (גדולים) מליטא, שהבסיס של הרייד הישיבתי נוצר ע"י ר' נפתלי, עד שנות המלחמה למדו בעיקר מחברות של הגרנ"ט שהסתובבו בישיבות.
שמעתי מעד שמיעה ששמע מהגר"ש רוזובסקי שגם הוא גדל בעיקר על כתבי הגרנ"ט.
ובאמת אף שמביא יסודות של הגרש"ש ומכנה אותו מורי ורבי, באמת דרך לימודו נוטה יותר לשיטה של הגרנ"ט, אין בתורתו כמעט את הסוג היסודות הר' שימנעיי'ם שנמצאים רק אצל ר' שמעון (כמו אצל הרב עמיאל למשל), גם אם הוא חוזר על כמה מהם, היסודות שלו עצמו אינם בניחוח זה.
נוטר הכרמים כתב:ברצוני לשתף בדבר מעניין ששמתי לבי אליו ביממה האחרונה. כידוע וכמקובל בשמות הספרים, הרי שהשם 'חידושי רבי' הוא חשוב ומייצג יותר מאשר 'שיעורי', שזה מסמל שמדובר רק ב'מפי השמועה' ולא בנביעת המעין עצמו. והנה ראו זה פלא, בני משפחותיהם ותלמידיהם של הגרש"ר והגרנ"פ הוציאו שתי סדרות ספרים במקביל מיבול תורתם, 'שיעורי' ו'חידושי' של כל אחד מהם. אך בעוד אצל הגרש"ר ה'שיעורי' ר' שמואל הוא השיעורים יומיים וה'חידושי' ר' שמואל זה השיעורים כללים, אצל הגרנ"פ זה להיפך, השיעוריים יומיים 'חידושי' והכללים 'שיעורי'.
כמדומה שכאן נעוץ חילוק בכל המבט, אצל הגרש"ר העיקר זה הסברות הלמדניות המחודשות המבוססות על תמצית וחשבון כל ה'רייד' בהיקף הסוגיא שבא לידי ביטוי בעיקר בשיעוריים כללים ופחות בשיעורים היומיים שכללו יותר הערות ואת לשד ה'רייד' בעצמו. לעומת זאת אצל הגרנ"פ, הדגש הוא על הלימוד המקומי, הדיוקים והלימוד השיטתי המלבן שמועת כל 'ראשון' ושיטתו, וזה נעשה במיוחד בשיעוריים יומיים, השיעורים כללים הם תוספת של חידושים מבריקים ומהלכים לא כ"כ מוכרחים שנוסדו כקומה שניה. וכך שמעתי מהגר"א אריאלי שליט"א שאכן השיעורים יומיים הם העיקר.
אגב, תלמיד מובהק שינק את התמצית והמיטב משניהם, ושילב בשיעוריו משניהם, הוא הגאון המופלא רא"ב פינקל זצ"ל.
ידידיה כתב:נוטר הכרמים כתב:ברצוני לשתף בדבר מעניין ששמתי לבי אליו ביממה האחרונה. כידוע וכמקובל בשמות הספרים, הרי שהשם 'חידושי רבי' הוא חשוב ומייצג יותר מאשר 'שיעורי', שזה מסמל שמדובר רק ב'מפי השמועה' ולא בנביעת המעין עצמו. והנה ראו זה פלא, בני משפחותיהם ותלמידיהם של הגרש"ר והגרנ"פ הוציאו שתי סדרות ספרים במקביל מיבול תורתם, 'שיעורי' ו'חידושי' של כל אחד מהם. אך בעוד אצל הגרש"ר ה'שיעורי' ר' שמואל הוא השיעורים יומיים וה'חידושי' ר' שמואל זה השיעורים כללים, אצל הגרנ"פ זה להיפך, השיעוריים יומיים 'חידושי' והכללים 'שיעורי'.
כמדומה שכאן נעוץ חילוק בכל המבט, אצל הגרש"ר העיקר זה הסברות הלמדניות המחודשות המבוססות על תמצית וחשבון כל ה'רייד' בהיקף הסוגיא שבא לידי ביטוי בעיקר בשיעוריים כללים ופחות בשיעורים היומיים שכללו יותר הערות ואת לשד ה'רייד' בעצמו. לעומת זאת אצל הגרנ"פ, הדגש הוא על הלימוד המקומי, הדיוקים והלימוד השיטתי המלבן שמועת כל 'ראשון' ושיטתו, וזה נעשה במיוחד בשיעוריים יומיים, השיעורים כללים הם תוספת של חידושים מבריקים ומהלכים לא כ"כ מוכרחים שנוסדו כקומה שניה. וכך שמעתי מהגר"א אריאלי שליט"א שאכן השיעורים יומיים הם העיקר.
.
יש מתלמידי הגר"נ מי שסובר שעיקר כוחו ניכר היה דווקא בשיעורים כלליים כשכל הסוגייה האירה לעומקה, ולא עוד אלא שהן הן דברי רש"י.
ולפעמים כמה סוגיות חוברו להן יחדיו מתוך עומק ההבנה.
נוטר הכרמים כתב:ברצוני לשתף בדבר מעניין ששמתי לבי אליו ביממה האחרונה. כידוע וכמקובל בשמות הספרים, הרי שהשם 'חידושי רבי' הוא חשוב ומייצג יותר מאשר 'שיעורי', שזה מסמל שמדובר רק ב'מפי השמועה' ולא בנביעת המעין עצמו. והנה ראו זה פלא, בני משפחותיהם ותלמידיהם של הגרש"ר והגרנ"פ הוציאו שתי סדרות ספרים במקביל מיבול תורתם, 'שיעורי' ו'חידושי' של כל אחד מהם. אך בעוד אצל הגרש"ר ה'שיעורי' ר' שמואל הוא השיעורים יומיים וה'חידושי' ר' שמואל זה השיעורים כללים, אצל הגרנ"פ זה להיפך, השיעוריים יומיים 'חידושי' והכללים 'שיעורי'.
כמדומה שכאן נעוץ חילוק בכל המבט, אצל הגרש"ר העיקר זה הסברות הלמדניות המחודשות המבוססות על תמצית וחשבון כל ה'רייד' בהיקף הסוגיא שבא לידי ביטוי בעיקר בשיעוריים כללים ופחות בשיעורים היומיים שכללו יותר הערות ואת לשד ה'רייד' בעצמו. לעומת זאת אצל הגרנ"פ, הדגש הוא על הלימוד המקומי, הדיוקים והלימוד השיטתי המלבן שמועת כל 'ראשון' ושיטתו, וזה נעשה במיוחד בשיעוריים יומיים, השיעורים כללים הם תוספת של חידושים מבריקים ומהלכים לא כ"כ מוכרחים שנוסדו כקומה שניה. וכך שמעתי מהגר"א אריאלי שליט"א שאכן השיעורים יומיים הם העיקר.
אגב, תלמיד מובהק שינק את התמצית והמיטב משניהם, ושילב בשיעוריו משניהם, הוא הגאון המופלא רא"ב פינקל זצ"ל.
חרסון כתב:בויקי' נכתב בערכו של רמ"ש שפירא:
"תלמידיו של הרב שפירא רואים את דרכו כמקבילה לזרמי הלימוד הבולטים האחרים בעולם הישיבות במחצית השנייה של המאה ה-20, דהיינו שיטותיהם של הרב נחום פרצוביץ, שהיה ראש ישיבת מיר, והרב שמואל רוזובסקי, שהיה ראש ישיבת פוניבז'.".
ההבדלים בין השיטות של ר"ש ור"נ התבארו כאן, והם גלויים לעין. את ספריו של רמש"ש אינני מכיר (חוץ מהערותיו - הנפלאות! - על ר"י מיגאש), וגם לא מתלמידיו, ואשמח להשכיל בינה איזו שיטה מחודשת נשנתה בבאר יעקב.
יצויין כי לערך הויקפדי הגעתי כי אברך מבוגר ות"ח טען לי נחרצות כי בספרי רמ"ש שפירא רואים 'אן אנדערע וועג'. הוא לא הצליח להגדיר לי אותה (והוא גם פונוביז'ער אדוק שלמד אצל ר' שמואל בשנים הקדומות ואצלו זה כל העולם, אז לא היה לו אינטרס לשכנע אותי...). עכ"פ יש ידיים מוכיחות שיש בזה משהו..
בחור ישיבה הייתי בירושלים ובמסכת גיטין עסקנו, וכאשר יצא לאור לראשונה הספר חי' ר' נחום על מסכת גיטין חשקה נפשי לקנותה, לחנויות הספרים המובחרות הספר עדיין לא הגיע, על כן הועדתי פני על עבר ישיבת מיר מאחר ששמעתי שניתן לרכוש את הספר אצל אלמנתו של המחבר זצ"ל, הרבנית הדגולה בתו של רבי חיים שמואלביץ' זצ"ל. דפקתי בדלת, הרבנית פתחה לי בסבר פנים יפות ומששמעה את חפצי ושילמתי את אשר השיתה עלי נתנה לי את הספר ויצאתי מהבית. בחדר המדרגות כבר פתחתי את הספר על מנת לעיין בו, והנה אני מגלה כי חלק מהדפים ריקים ולבנים - פגם מצוי בספרים. שבתי ועליתי לבית הרבנית, דפקתי שוב בדלת, היא שוב פותחת לי במאור פנים ושואלת אותי למבוקשי. הסברתי לה שממש עתה רכשתי אצלה את הספר, אולם פגום הוא - חלק מדפיו חלקים. שאלה אותי הרבנית: איז וואס ווילסטו - אז מה אתה רוצה? השבתיה כי מעוניין אני להחליפו בספר אחר שאינו פגום. השיבה הרבנית בנחרצות: "ניין" - לא. למראה פני המשתאות הפטירה הרבנית ואמרה: "אויף מיין מאנ'ס חידושים איז דאך ניט שייך צובאצאלן" - הרי על חידושיו של בעלי לא שייך בכלל לשלם, "אלא מאי אויף וואס האסטו באצאלט, אויף די בלעטער, נו, די בלעטער האסטו דאך" - אלא מאי על מה שילמת על הדפים, נו, והרי את הדפים יש לך ומה חסרת?!
בסופו של דבר היא כמובן החליפה לי את הספר. אולם אני את המסר הבנתי היטב...
יענק'ל כתב:ברוז כתב:שמעתי היום סיפור נפלא מכלי ראשון:בחור ישיבה הייתי בירושלים ובמסכת גיטין עסקנו, וכאשר יצא לאור לראשונה הספר חי' ר' נחום על מסכת גיטין חשקה נפשי לקנותה, לחנויות הספרים המובחרות הספר עדיין לא הגיע, על כן הועדתי פני על עבר ישיבת מיר מאחר ששמעתי שניתן לרכוש את הספר אצל אלמנתו של המחבר זצ"ל, הרבנית הדגולה בתו של רבי חיים שמואלביץ' זצ"ל. דפקתי בדלת, הרבנית פתחה לי בסבר פנים יפות ומששמעה את חפצי ושילמתי את אשר השיתה עלי נתנה לי את הספר ויצאתי מהבית. בחדר המדרגות כבר פתחתי את הספר על מנת לעיין בו, והנה אני מגלה כי חלק מהדפים ריקים ולבנים - פגם מצוי בספרים. שבתי ועליתי לבית הרבנית, דפקתי שוב בדלת, היא שוב פותחת לי במאור פנים ושואלת אותי למבוקשי. הסברתי לה שממש עתה רכשתי אצלה את הספר, אולם פגום הוא - חלק מדפיו חלקים. שאלה אותי הרבנית: איז וואס ווילסטו - אז מה אתה רוצה? השבתיה כי מעוניין אני להחליפו בספר אחר שאינו פגום. השיבה הרבנית בנחרצות: "ניין" - לא. למראה פני המשתאות הפטירה הרבנית ואמרה: "אויף מיין מאנ'ס חידושים איז דאך ניט שייך צובאצאלן" - הרי על חידושיו של בעלי לא שייך בכלל לשלם, "אלא מאי אויף וואס האסטו באצאלט, אויף די בלעטער, נו, די בלעטער האסטו דאך" - אלא מאי על מה שילמת על הדפים, נו, והרי את הדפים יש לך ומה חסרת?!
בסופו של דבר היא כמובן החליפה לי את הספר. אולם אני את המסר הבנתי היטב...
לא אופייני כלל למי שהכיר
מאד מתאים לבניו הגר"צ והגר"ר ת"ח מופלגים חריפים מאד
איש כתב:בן אדם כתב:הפלא הגדול היא, שהגרב"ד הוא האחרון שנצמד ללשון הראשונים, ואילו הגר"נ לעומת זה הוא דייקן בכל מילה ואות ברש"י.
היא הנותנת, בגלל כך שהיה נראה כאילו ותורות רבי ברוך בער מנותקות מהפשט ומלשונות הראשונים טרחו תלמידיו ללמד את יסודותיו ולהכניסם בתוך הפשט והראשונים ממש.
אם כי, רבי נחום אינו ממש מנושאי הדגל של שיטת רבי ברוך בער - קמניץ, הוא שיכלל את השיטה עד שיש מתלמידי הגרב''ב המקוריים שממש לא הזדהו עם דרכו ושיטתו המחודשת.
ובאמת שגם חתנו הרא''ש אריאלי שיכלל עוד יותר את שיטתו של ר''נ עד שממש אין להכיר את שיטת רב''ב - קמניץ המקורית, אלא שהמעמיקים ימצאו שיסודות הדברים מושתתים על אותו עמקות נפלאה. [עיקר השינויים זה בסגנון הלימוד, בעוד שתלמידי רב''ב הקדומים העדיפו להרצות את הדברים בצורת מהלך עם קושיות ויסוד שמפרק ומסביר את עומק הדברים, ילמד כיום הרא''ש אריאלי את הגמרא והראשונים ויראה כיצד יש לדייק ולהעמיק בכל מילה ומילה וכו'].
צופה_ומביט כתב:אדאתא אשכול זה לידן:
לא כ"כ הבנתי למאי נפק"מ האם זה כמו המקורי או לא כמו המקורי, ומה השתנה והאם השתנה בכל שלב, וכל הפלפולים בזה - בזמן שגם המקורי אינו מקורי, אלא כל כולו חידוש. הגר"ח חידש שיטת ניתוח והבנה, שוודאי בנויה על יסודות שכבר הניחו אחרונים שלפניו והם בנויים על יסודות שהניחו ראשונים שלפניהם והם על יסודות שהניחו הגאונים והגמרא בעצמה, אבל כולי עלמא מודו שהגר"ח היה כולו חידוש. ובכן, מאותו חידוש - אין שום ענין להישאר מקורי, כי מקורי בוודאי שאין כאן, אלא חידוש, אז המקורי הוא לחדש, וממילא שכל תלמיד בר הכי יחדש כפי שיחדש וכפי הבנתו וכוחו וטבעו, כהתפתחות מחודשת של מה שהיה עד אליו, בדיוק כמו שעשה המחדש המקורי, ותו לא מידי.
איזה ענין יש פתאום להפוך ל"מעתיק שמועה" אדוק - כשכל השמועה שהוא מעתיק היא חידוש [בן מקסימום 150 שנה אחורה] שאינו העתקת השמועה?
נוטר הכרמים כתב:ברצוני לשתף בדבר מעניין ששמתי לבי אליו ביממה האחרונה. כידוע וכמקובל בשמות הספרים, הרי שהשם 'חידושי רבי' הוא חשוב ומייצג יותר מאשר 'שיעורי', שזה מסמל שמדובר רק ב'מפי השמועה' ולא בנביעת המעין עצמו. והנה ראו זה פלא, בני משפחותיהם ותלמידיהם של הגרש"ר והגרנ"פ הוציאו שתי סדרות ספרים במקביל מיבול תורתם, 'שיעורי' ו'חידושי' של כל אחד מהם. אך בעוד אצל הגרש"ר ה'שיעורי' ר' שמואל הוא השיעורים יומיים וה'חידושי' ר' שמואל זה השיעורים כללים, אצל הגרנ"פ זה להיפך, השיעוריים יומיים 'חידושי' והכללים 'שיעורי'.
כמדומה שכאן נעוץ חילוק בכל המבט, אצל הגרש"ר העיקר זה הסברות הלמדניות המחודשות המבוססות על תמצית וחשבון כל ה'רייד' בהיקף הסוגיא שבא לידי ביטוי בעיקר בשיעוריים כללים ופחות בשיעורים היומיים שכללו יותר הערות ואת לשד ה'רייד' בעצמו. לעומת זאת אצל הגרנ"פ, הדגש הוא על הלימוד המקומי, הדיוקים והלימוד השיטתי המלבן שמועת כל 'ראשון' ושיטתו, וזה נעשה במיוחד בשיעוריים יומיים, השיעורים כללים הם תוספת של חידושים מבריקים ומהלכים לא כ"כ מוכרחים שנוסדו כקומה שניה. וכך שמעתי מהגר"א אריאלי שליט"א שאכן השיעורים יומיים הם העיקר.
אגב, תלמיד מובהק שינק את התמצית והמיטב משניהם, ושילב בשיעוריו משניהם, הוא הגאון המופלא רא"ב פינקל זצ"ל.
בן אדם כתב:הפלא הגדול היא, שהגרב"ד הוא האחרון שנצמד ללשון הראשונים, ואילו הגר"נ לעומת זה הוא דייקן בכל מילה ואות ברש"י.
ברמן כתב:ר' משה שמואל שפירא היה ג"כ מתלמידי רב"ב, והוא ידוע ב"דיוקיו" הרבים בלשונות הראשונים.
באמונתו כתב:הצד השווה הוא, אשר שיטת רב"ב כשיטת רבו הגר"ח זצ"ל, ש"אני לא קיים" (אם תרצו: "ביטול היש"), שכלי וסברתי אינם רלוונטיים.
אם רב"ב בנה על מספר מילים סתומות של הגר"ח זצ"ל שיעור שלם, תלמידיו בנו השיעורים על מילה אחת שברש"י או ברשב"א.
אלו ואלו, לא יתנו מקום להגיונם ודעתם בסוגיה.
בן אליהו כתב:באמונתו כתב:הצד השווה הוא, אשר שיטת רב"ב כשיטת רבו הגר"ח זצ"ל, ש"אני לא קיים" (אם תרצו: "ביטול היש"), שכלי וסברתי אינם רלוונטיים.
אם רב"ב בנה על מספר מילים סתומות של הגר"ח זצ"ל שיעור שלם, תלמידיו בנו השיעורים על מילה אחת שברש"י או ברשב"א.
אלו ואלו, לא יתנו מקום להגיונם ודעתם בסוגיה.
תוכל להדגים ולהראות מתוך תורתם של הגר"ח והגרב"ד, כיצד בתורתם בא לידי ביטוי עניין זה ש"אני ושכלי לא רלוונטיים"?
באמונתו כתב:בן אליהו כתב:באמונתו כתב:הצד השווה הוא, אשר שיטת רב"ב כשיטת רבו הגר"ח זצ"ל, ש"אני לא קיים" (אם תרצו: "ביטול היש"), שכלי וסברתי אינם רלוונטיים.
אם רב"ב בנה על מספר מילים סתומות של הגר"ח זצ"ל שיעור שלם, תלמידיו בנו השיעורים על מילה אחת שברש"י או ברשב"א.
אלו ואלו, לא יתנו מקום להגיונם ודעתם בסוגיה.
תוכל להדגים ולהראות מתוך תורתם של הגר"ח והגרב"ד, כיצד בתורתם בא לידי ביטוי עניין זה ש"אני ושכלי לא רלוונטיים"?
מפורסמות א"צ ראיה, ובכ"ז עיין המצורף פה. נוסף בשביל להבין הסיפור, כי הרב מפוניבז' זצ"ל, תלמיד טלז היה (אתריה דרבי שמעון).
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 367 אורחים